پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:47:18

(مهار تورم، رشد تولید)

print

با حضور رؤسای دو مجموعه صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی

  • خلاصه :به منظور همکاری و تعاملات علمی، تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به امضا رسید.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبیلغ نیوز)، عطاءالله رفیعی آتانی «رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی» و هیأت همراه با حضور در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از دستاوردهای این مرکز پژوهشی بازدید کردند.
در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» به سابقه همکاری دو مجموعه در گذشته پرداخت و اظهار داشت: در گذشته پژوهشگاه با مرکز تحقیقات علمی مجلس شورای اسلامی ارتباط داشته و با مرکز تحقیقات تفاهم نامه امضا شده بود اما سطح همکاری ها خیلی گسترده نشد و در حد انتظار نبود.
وی در ادامه به معرفی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداخت و گفت: ظرفیت های عظیمی در این پژوهشگاه وجود دارد که از جمله آنها می توان به وجود ۱۰۰ عضو هیئت علمی تمام وقت، بیش از ۳۰ گروه علمی فعال و ۱۲ پژوهشکده در قم، مشهد و اصفهان اشاره کرد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که از سال 1393 رویکرد این گروه ها به مسئله محوری پیدا کرد، تصریح کرد: این پژوهشگاه بیش از ۲۰ مجله به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی دارد اما تأکیدمان بر راه اندازی مجلات به زبان های عربی و انگلیسی است.
وی با اشاره به کسب رتبه اول در برگزاری کرسی های نظریه پردازی و کرسی های علمی و ترویجی در سطح کشور از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: برگزاری کرسی های موفق نوآوری، نظریه پردازی و نقد در این پژوهشگاه در مقایسه با سایر مراکز علمی کشور در جایگاه خوبی قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی به معرفی کتابخوان همراه پژوهان پرداخت و برخی از امکانات و مزایای این اپلیکیشن را برشمرد و بر آمادگی این پژوهشگاه نسبت به انتشار کتب مرکز تحقیقات علمی مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش های مجلس در این اپلیکیشن تأکید کرد.
وی گفت: اپلیکیشن پژوهان در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ ناشر در ارتباط است و استانداردهای امنیتی را دریافت کرده و مجوز قانونی برای فروش دارد. امتیاز کتابخوان مذکور این است که به شبکه اصطلاح نامه علوم اسلامی متصل است و امکانات مختلف دارد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه به معرفی پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی پرداخت و امکانات این پایگاه علمی را تبیین کرد.
سپس، عطاءالله رفیعی آتانی «رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی» با بیان این که امروز ابرخواسته مردم ایران، پیشرفت کشور است و مردم با همه مشکلاتی که دارند، با پیشرفت کشور از جنبه های مختلف اتفاق نظر دارند.
وی گفت: برخی کنشگران فرهنگی و اجتماعی هستند که در حوزه های مختلف مشغول می باشند و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می تواند این گونه افراد را از لحاظ علمی پشتیبانی کند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط با تولید علم و مدیریت دانش در کشور باید به گونه ای باشد که زنجیره تولید (از قبل تا بعد) به هم مرتبط و متصل باشند.
وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی و ملحقاتش جزو مؤثرترین سازمان هایی است که در آن برهه زمانی شکل گرفت.
رفیعی آتانی بر ضرورت معرفی تازه های نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: این مقدار آثار علمی و پژوهشی خوب در این پژوهشگاه منتشر شده، اما متأسفانه تا فردی مراجعه نکند، نسبت به وجود این دستاوردها مطلع نخواهد شد و این خروجی ها به خوبی منتشر نمی شود.
وی گفت: در دورانی اگر برای جمهوری اسلامی مهمان می آمد، نمی شد یک دستاوردی را معرفی کرد اما همین دستاورهای پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای معرفی بسیار مناسب است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما